Tiga maut, lapan cedera

Utama

izlaily@hmetro.com.my

Johor Bahru: Tiga maut, manakala lapan lagi cedera dalam kemalangan membabitkan dua kenderaan di Jalan Masai Lama, Masai di sini, malam tadi.

Dalam kejadian 9.10 malam itu, Perodua Myvi dan Toyota Avanza bertembung antara satu sama lain menyebabkan tiga maut termasuk kedua-dua pemandu kenderaan terbabit.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Jokhiri Abd Aziz berkata, mereka yang maut adalah pemandu Toyota Avanza, Hamidi Mohd Nor, 50; pemandu Perodua Myvi, M Viswanaath, 26; dan seorang penumpang Perodua Myvi, G Premkumar, 19.

Beliau berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila Perodua Myvi masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan Toyota Avanza yang datang dari arah bertentangan.

“Semua mangsa termasuk yang mengalami kecederaan dibawa ke Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini, untuk rawatan lanjut.

“Siasatan masih dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Difahamkan, lapan mangsa yang cedera ialah enam penumpang Toyota Avanza, Miskiah Satar, 44; Nurhaziqah Hamidi, 12; Muhammad Nur Haikal Hamidi, 9; Mohd Nur Hakim, 16; Mohd Hafiz Hamidi, 17; dan Ain Maisarah Suhaimi, 12.

Manakala, dua lagi yang cedera ialah penumpang Perodua Myvi, M Sargunam, 18; dan K Stevenraj, 26.

Image: 
Izlaily Nurul Ain Hussein

Johor Bahru: Tiga maut, manakala lapan lagi cedera dalam kemalangan membabitkan dua kenderaan di Jalan Masai Lama, Masai di sini, malam tadi.

| Berita penuh | Berita lain


Widget not in any sidebars

Nota: