INImajalah.com

Canonical Memperkenalkan Aplikasi Dwi-Boot Antara Android Dan Ubuntu

Canonical sedia memperlihatkan konsep peranti Ubuntu Edge yang boleh dwi-boot sistem operasi Ubuntu dan juga Android. Namun, Ubuntu Edge tidak kesampaian, tetapi sebaliknya hari ini pihak Ubuntu telah pun memperkenalkan aplikasi dwi-boot Ubuntu versi Preview untuk para pembangun.

Ubuntu Dwi-Boot

Menggunakan aplikasi berkenaan, ia akan membolehkan para pengguna untuk boot dengan mudah antara Android dan juga Ubuntu terus pada peranti mudah-alih mereka. Daripada apa yang diperlihatkan, perkara tersebut dilakukan dengan sebuah aplikasi khas yang mengawal proses reboot dan memilih sistem operasi.

Apa pandangan anda terhadap peranti mudah-alih dwi-bootIa dilihat sokongan ini masih lagi pada peringkat pembangunan awal, tetapi bagi mereka yang berminat boleh memuat-turun dan mencubanya pada peranti mereka. Canonical hanya menyediakan fail pemasangan untuk Nexus 4, tetapi ia dijangka boleh digunakan pada pelbagai peranti Nexus yang lain.

Kami masih belum berpeluang untuk mencubanya buat masa ini. Jika anda telah berjaya mencubanya, jangan lupa untuk berkongsi pandangan anda berkenaan dengannya.

Panduan pemasangan Ubuntu DualBoot

| INImajalah.com

| Komen: